Dag 2 – Min första häst

Min första häst var Amanda. Och vi har fortfarande kvar hon!
Vi köpte henne 2003, då började tävla på klubbtävlingar oc 2005 hoppade vi våran första lokala tävlng. Jag tävlade Amanda fram till 2008. Vi startade någon LB men hon är ju så himla liten(111cm, å då va hon jätterädd för vetrinären som skulle mäta henne så hon stog på bakbenen hela tiden och var jättespänd!) och har inte så långt steg heller så hon når inte i kombinationerna. Så vi har nästan bara tävlat LD-LC. Men i dom klasserna är hon jättesnabb och vändbar och jag har vunnit massa med henne. Hon är oxå väldigt busig och tkr de e skitkul å hoppa så hon sparkar bakut å ruskar på huvet när hon hoppar ;) 
Amanda är väldigt speciell, tex när vi köpte henne va hon typ livrädd för gubbar :p Men de e hon inte nålängre. Å hon är jätterädd för vetrinären osv. 

Hon är korsnings ponny welsh/shettis.
Enligt tänderna är hon född 95, men hon kan inte vara de för då skulle hon ha varit typ 4år när klubben köpte henne å de va hon inte. Men typ 93 lr nå.

Amanda har en cysta(heter de så?) i ena frambenet, så hon är inte ridbar. Men vi har kvar hon som sällskaps ponny åt Peppzon. Nu står dom ju i rne, men när vi har dom hemma.



Min och Amandas första klubbtävling! dressyr skritt och trav programmet, 2003

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0