Tisdag

Började med att när jag skulle ta in gulleponnyn va han 100% craazy!! Haha han fnös jättemkt å hade huvvet jättehögt å när han gick så typ travade han me skithöga steg. Å så fick han anfall flera gånger å reste sej å kastade sej osv :P Men vi klarade oss in iaf ;)
Hahah han har sina dagar ibland då han får för mkt energi å då går han knappt att få in från hagen ;)
Men nu är de mkt bättre än förut när han va skadad å vilade, haha för då om nån gång hade han överskottsenergi!!! 
 Då borstade jag han å de å sen gick jag ut i paddocken. Från början va han ganska seg å travade helt slött. Å stel var han oxå. Men sen började han gå lite bättre. Å så gick jag upp till hagen där mamma höll på å fixa(för busAmanda hade smitit) å så fick hon hämta dressyrspöet.
Å direkt han känner att jag har de så travar han på me värsta snärten i steget å jobbar på jättebra!
Haha han är lite rolig, när jag skrittar på långa tyglar å de å inte jobbar han, då kan han få utbrott å dra iväg å bocka eller nå, men sen när jag börjar jobba han då kan han sega ihop å inte tycka de va lika kul som att springa runt på halvlånga tyglar å busa ;) 
Men i slutet iaf gick han jättebra!

Han e så fin i pälsen nu oxå när han e nyrakad!!



Förra året när han va rakad ganska nyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0