Dagens ridning x4

Söndag:
Red Peppzon ett tag i paddocken. Red med phelam och han skötte sej finfint!

Måndag:
Red på ridlektion med Peppzon. De gick bra! Galopperade mkt på slutet och gick på åttvålt för han känndes inte så bra i höger varv. Han bara hängde på inner och trängde. Men red så på åttvålt ett tag och när jag avslutade gick han jättebra! Men han blev gode svettig! Halsen var helt blöt å skummig mellan bakbena å på tyglarna :p

Tisdag:
Red Peppzon barbacka på phelam, ett kort ridpass bara ifall han hade lite träningsverk från måndagens ridning. Haha, först skrittade jag runt stallet medans jag väntade på att lektionerna skulle sluta. Men då rädd för nå å började bocka! Å de e inga små bockningar heller! :p Man typ flyger iväg! haha
Men sen gick jag in i paddocken å skulle skritta där isf, men då fortsatte han bara. Så gick in me han ist å vänta på att lektionerna skulle sluta, för ville inte riskera att jag skulle falla av å han skulle springa runt stallet å halka llr nå. Men sen red jag 20min i ridhuset i skritt å trav.

Onsdag:
Red ut med Malin Matilda å Lisa. Först red vi genom byn en bit, de gick bra förutom att de är typ 15m skydds-zon från Ragge om man inte vill bli sparkad. Men sen iaf red vi till Agnes å skulle rida lite i hennes paddock ;) Så jag å Lisa red till hennes stall, för hon var där å gjorde iordning Curre för hon skulle oxå rida :) Men när vi stog där kom Malin för Ragge kunnde inte stå still vid paddocken(förvånad? naae!). Å sen kastade Ragge sej tp iväg ner i diket å allt.
Men sen red vi till paddocken. Å då fick Peppzon syn på nå farligt(enligt han :p) så han gjorde världens bock så jag flög fram på halsen, å sen gjorde han igen å då flög jag av! Men han sprang inte iväg iaf. Så då hoppade jag upp igen å så red vi ett tag i paddocken. De gick bra! Men han ville inte riktigt lossna i vänster varv i galoppen. Men ganska bra när jag bröt av iaf. För då skulle vi rida tbx. De gick bra förutom att Ragge är livsfarlig å höll på sparka Peppzon(!) å att han gjorde världens bock igen så att jag höll på falla av igen ;s Men ajja min busponny är ändå bäst!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0