Dagens ridning

Peppzon var helt galen när jag skulle ta in han från hagen idag. Han stegrade å hoppade å höll på :p Men sen när jag borstade han märkte jag att han hade trampat sej på insidan av ena bekbenet nere vid hoven. Å han var oxå varm, så då kunde jag ju inte rida :/ Men tvättade såret och tog med jodopax, sen smorde jag med helosan. De var inte nå stort sår men eftersom att han var varm red jag inte. Men Malin ledde han.

Men då red jag Raggebagge ist! :p Red me phelam(malin sa att jag skle ta de) så han gick i jättedjup form hela tiden. Försökte med uppresande tygeltag osv, men ajja nästan alla hästar blir ju djupa i formen/tunga på phelam. Men annars gick de då bra :) Men han har jättelätt för å flytta undan för skänkeln! Å då menar jag verkligen JÄTTELÄTT! De går knappt å hålla han rak ens :p haha.


Kommentarer
Postat av: Lina Renström - Tävling på bloggen!

Hej! Jag har röstat fram en ny vinnare i bloggen av tävlingstäcket. Och vinnaren blev... DU! Skicka iväg ett mejl till mig så fort du kan ang vilken storlek samt till vilken adress täcket ska skickas till! Min mejl: [email protected]

GRATTIS!

2010-03-23 @ 14:12:52
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0