Hoppning idag :)

De gick jättebra!
Hoppade lite hinder både på böjt och rakt spår, med relaterade avstånd.


Gjorde pilarna i olika färger så att min vet vilka som hör ihop ;)
Vi hoppade iaf fram först lite. Sen hoppade vi den röda serien.. eller vad vi ska kalla de, inte direkt en serie men.
Först höll jag in han så att vi fick in ett till språng mot första, för annars blir han lätt lite lång, men framförallt går de bara fortare å fortare å han hoppar av större å större. Men när jag gjorde så blev de knas resten av hindrena. Så jag ändrade svängen lite och gick lite längre och ett språng mindre. Då gick de jättebra! Bra flyt fina språng osv. De känns mycke lättare oxå när man får så bra flyt :)
Men sen la vi iaf ihop allt till en bana. Först den gröna långsidan, sen högersväng på de första "blåa hindret". Sen utanför oxern och vänstersväng in på den röda serien(fast baklänges). Sen ganska skarp högersväng å sen hela den blåa serien.
Han blir bara starkare ju mer man hoppar, för han är inte alls nå stark när man börjar, å han tänder till sen när hindrena blir högre oxå ;) Men nu hade han iaf blivit ganska s stark å pigg till jag skulle hoppa banan första gången. De gick ju bra å så, men känndes lite "flängit" för tyglarna glider ur händerna(ska köpa nya) å då får jag sitta me händerna i magen, å han börjar springa ganska fort osv. Första gången på banan låg den på 95-100 ungefär. Sen skulle jag hoppa den igen, den gången på 110-115. Då gick de bättre, kändes inte sådär "flängit" som första gången jag hoppade banan. Men tog om sissta "röda hindret" och den blåa serien, för de var speciellt i den svängen som han drog. Så han kom nära på de första "blåa hindret" varja gång.
Men sen när jag tog om den tog jag tag i han i svängen å då gick de bättre. När jag hoppar han måste jag bara tänka på att jag tar tag i han en gång mellen varje hinder ungefär, istället för att hålla på hela vägen fram till hindret. Måste bli klar i handen å bara hålla den stilla ungefär 2språng före hindret.
Men överlag har träningen gått bra! :D
De är inte höjden som är nått problem, för när de stämmer för oss och vi får bra flyt osv hade de inte gjort nått om hindrena va 1dm högre.

Kommentarer
Postat av: Sara Johansson

Fin blogg!



Om du är sugen på lite ny utrustning till nya tävlingssäsongen så har jag näst intill oanvända grejer tillsalu pga att jag ska sälja min häst:) Passa på att fyna, tex ett par pioneer ridstövlar för 1500 kr använda max 5 ggr, JW hjälm inte ens 1 år gammal 1500 kr, race safe väst samma som JW hjälm 1000. Och det bästa utav allt: Vid snabb affär kan jag tänka mig sänka priset!

2010-01-10 @ 02:52:20
URL: http://hastsakersaljes.webblogg.se/
Postat av: Linnea -Ungmamma & Ryttare

Ohja det går in utan problem genom dörren och vi rymmer hur mkt som helst där inne :)

2010-01-10 @ 16:37:02
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0