Hissar och dissar

Hissar

* Spännena på tyglarna på bilden ovan. Tycke de är skitsnyggt med sånna spännen. Behöver ett par nya tyglar då alla mina är förkorta till Peppzon, så kanske köper sånna då :)
Dom på bilden är dock från hööks, å de e inte sånna jag vinn ha! Tog bara bilden på dom för att få me spännet.


Dissar
*Hööks är riktiga copycats!

 Sånnahär pannband finns ju i äkta swarowski för ca 700kr. Å dom har oäkta, men annars likadana för 200kr(tror jag).
 Sånnahär finns de ju massa märken som gör. Hööks sånnt är dock oxå i äkta swarowski, för 500-600kr. Andra märken ligger kring 1000lappen.

 Dehär pannbandet är dock ett äkta, OS tror jag de är. Men hööks har/hafft ett likadant men oäkta(oxå de i rosa, men tror att både de "äkta pannbandet" och hööks "oäkta" pannband finns i blått).

Plus att dom har massa schabrak osv.


*Att de är svinkallt! Nästan -30.
*Peppzon har bara 2broddar på varje hov. De plus att de är så kallt gör att jag inte kan skritta/trava ut nån dag. För de skulle nog vara skönt för han å slippa ridhuset.
*Alla märkessaker är dyrare i svergie! Om man kollar på tyska eller engelska sidor kan sakerna nästan vara hälften så dyra! 
*Att de är skitsvårt å komma på "hissa-saker". 


Kommentarer
Postat av: Karoline

Jag tycker också att det är tråkigt att Hööks kopierar OS swarovski pannband :(

2010-01-07 @ 02:26:46
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Elin

Dom där tyglarna är super snygga! :)

Har sånna åt min ponny. (Y) :p

2010-01-07 @ 14:57:06
URL: http://eliinronnqviist.blogg.se/
Postat av: Louise

Det är inget OS på bilden, det står att det är ett Schockemöhle. ;)

2010-01-09 @ 19:07:12
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0