Dagens ridpass

Red Peppzon ca 1h i ridhuset idag. Red fram med gramantyglarna. Han gick jättebra! :D Gjorde inte nå särskillt när jag red fram, travade på å tänkte mest på ställningen och formen. Sen galopperade jag lite med gramanen oxå innan jag tog av den. Sen galopperade jag ett tag och jobbade med formen och ställningen även i galoppen. Sen bar mamma fram två bommar som låg en på c-volten å en på a-volten. Så man red över båda när man red på mittvolten oxå. Över dom tränade jag galoppombyten. Han har lätt för att få korsgalopp, så därför använde jag bommar för att förenkla bytena över bommen. De gick bra men i ena varvet vill han fortfarande få korsgalopp(han byter dock till rätt efter ca ett halvt varv på volten). Men jag fick två klockrena byten å då bröt jag av, å sen travade jag han lite innan jag skrittade av han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0