Dagens ridning

Fredag:
Red Peppzon ett ganska hårt dressyr pass i ridhuset =)
Skrittade först ganska länge å tränade på ställningen å böjningen på volten. Samt att han inte skulle skjuta ut bogen å gå rakt fram på volten i höger varv, vilket han gärna gör.
Sen travade jag på åttvolt ett tag. Skulle bara få han att gå jämt i båda varven. För i början av ridpassen går han bättre i form osv i höger varv men skjuter ut bogen. I vänster varv skjuter han inte ut bogen men vill inte gå ner i form å ta stöd på tygeln i början. Men de har blivit bättre nu än från början. För nu känner vi ju varann mkt mer! Så nu behöver jag trava kanske 5min så går han bra :) Å när han väl går bra går han bättre i vänster varv, för då skjuter han inte ut bogen.
Men sen tränade jag på att flytta undan baken på volten. De går ganska bra när man ska flytta ut baken för skänkeln. Men höll på jättelänge i vänster var med att försöka flytta in baken. Då tog jag ner han i skritt och försökte då istället. Då flyttade han undan men formen å ställningen var inte den bästa. Men de får man ju finslipa på sen när man får han å flytta utan problen :)
Tog lite galopp sen oxå. Men inte så mkt då jag redan hade ridit ganska länge så han var ganska svettig. Å han gick bra i galoppen direkt, så behövde inte jobba han så mkt då heller. 
Fokuserade altså mest på traven. 

Matilda har ju hjälpt mej å rida han i veckan :) Så jag red bara igår. Får se om jag rider han imr, ska isf försöka få mamma att filma lite :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0