Dagens ridning

Red Peppzon ca en halvtimme i ridhuset idag. Hann inte rida nålängre för vi skulle hem å äta middag med farmor å dom.
Men han gick iaf jättebra! Skrittade ett tag på korta tyglar å han gick bra! Sen travade jag ett tag oxå å då gick han jättebra, gick ungefär som han brukar gå när jag har ridit en halvtimme. Fast de bara var i början av ridpasset. Travade inte så mycke innan jag började galoppera när han ändå gick så bra. I galoppen gick han oxå bra! Men han gick dock bättre i vänster varv. Men sen travade jag av han lite å sen skrittade jag.
Sen var de bara skynda sej att ta av han grejjerna å borsta av han. Sen på me stalltäcket å in i boxen. Sen for vi hem ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0