H&F !

Var i stan idag efter skolan. Å då for vi till h&f.
Köpte ett par roeckl-ridhanskar, svarta. Å ett par bruna Cheval gummi-tyglar. Dom var inte riktigt samma bruna som tränset. Men den nya sadeln som jag ska köpa ska va den färgen, som tyglarna. Å jag ska ju köpa nytt träns oxå. Men var tvungen köpa tyglarna nu för kan inte rida med dom andra, dom glider bara ur händerna.

Sen så kollade vi lite på sadlar oxå. Dom har ju en brun Jacson hoppsadel där, en sån som jag vill ha. Såm vi då tänkte ta å prova på Peppzon, men den var 17" å jag trodde att den var 16,5". Så vi tog den inte för å prova, för den kommer ju ändå va förstor. Men kollade på några andra oxå, så vi skulle fundera vilken vi ska köpa. För vi vill inte köpa en ny sadel som han sen inte kan ha. Å när dom görs på beställning kan man ju inte skicka tillbaks dom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0